1. Have a gambling question?

    Post it here and our gambling experts will answer it!
    Dismiss Notice
  2. Welcome to the #1 Gambling Community with the best minds across the entire gambling spectrum. REGISTER NOW!
  3. Join our $5,000 Cash Giveaway!

    Win Cash by Posting and Inviting New Members!

Roulette The Birthday Paradox....

Discussion in 'Roulette Forum' started by mr j, Jun 26, 2018.

  1. mr j

    mr j Well-Known Member

    Joined:
    Jun 7, 2015
    Likes:
    221
    Occupation:
    self employed
    Location:
    Milwaukee, WIS
    Stuff like this has always intrigued me >>

    23 people
    . In a room of just 23 people there’s a 50-50 chance of two people having the same birthday. In a room of 75 there’s a 99.9% chance of two people matching.Put down the calculator and pitchfork, I don’t speak heresy.

    The birthday paradox is strange, counter-intuitive, and completely true. It’s only a “paradox” because our brains can’t handle the compounding power of exponents. We expect probabilities to be linear and only consider the scenarios we’re involved in (both faulty assumptions, by the way).
     
    TurboGenius likes this.
  2. TurboGenius

    TurboGenius Well-Known Member Founding Member

    Joined:
    Jan 25, 2015
    Likes:
    388
    Occupation:
    Self proclaimed Theoretical Philosopher
    Location:
    Near Atlantic City New Jersey


    I tried the "Liar's Paradox" at RF - it didn't go well lol.
    That whole "I'm a liar" went over everyone's heads.
    If you're lying and say that you're lying.... yep. Oh well.
    With all the "logic" and "contradictions" in the posts aimed at
    me, I thought it was perfect - but I guess I was wrong lol.
     
    Bobby likes this.
  3. mr j

    mr j Well-Known Member

    Joined:
    Jun 7, 2015
    Likes:
    221
    Occupation:
    self employed
    Location:
    Milwaukee, WIS
    ROFL !!!!!!!!!!!!!
     
  4. TurboGenius

    TurboGenius Well-Known Member Founding Member

    Joined:
    Jan 25, 2015
    Likes:
    388
    Occupation:
    Self proclaimed Theoretical Philosopher
    Location:
    Near Atlantic City New Jersey
    Yep, I'm a "sociopath" who never tells the truth.
    Yet I said that, which makes it a lie because I always lie... which makes it..... nevermind lol.
    Reminds me of GG - things never change, just the characters.
     
  5. mr j

    mr j Well-Known Member

    Joined:
    Jun 7, 2015
    Likes:
    221
    Occupation:
    self employed
    Location:
    Milwaukee, WIS
    What bothers me, the newer guys who know little of your history have labeled you, not in a good light. ROOKIES have labeled you (not all BTW). The devil Turbo & Ken...oh well, who cares?
     
  6. Bombus

    Bombus Active Member

    Joined:
    Jul 25, 2016
    Likes:
    76
    Location:
    amongst flowers

    Lot's of stuff, apparently.
     
  7. Sharptracker

    Sharptracker Member

    Joined:
    Apr 12, 2018
    Likes:
    16
    Location:
    Belgium
    I remember that one did that experience on soccer game, as they re 23 with the referee.
     
  8. Junket King

    Junket King Active Member

    Joined:
    Jun 5, 2016
    Likes:
    65
    Location:
    Tristan da Cunha
    I applied the BP to Baccarat in the past, as with most things, you win a few sessions, start thinking, "this is it", until it isn't.

    So I ran some expectation senario's against it, and mathematically it is total rubbish. The losing sessions weren't just a blip.
     
  9. mr j

    mr j Well-Known Member

    Joined:
    Jun 7, 2015
    Likes:
    221
    Occupation:
    self employed
    Location:
    Milwaukee, WIS

    Chiming in again with stupid comments. The same dumbfuck Bombus. Your stupidity will never end. Thats ok, two can play that shit.
     
  10. Sputnik

    Sputnik Member Founding Member

    Joined:
    Dec 28, 2014
    Likes:
    0
    I solve one puzzle using the birthday paradox for even money bets, that others had difficult to understand.
    Attach a file for a famous site where they are deluded with wrong assumptions and conclusions.
    I solve what he can not understand.

    Cheers
     

    Attached Files:

  11. Junket King

    Junket King Active Member

    Joined:
    Jun 5, 2016
    Likes:
    65
    Location:
    Tristan da Cunha
    BP along with Imbalance v's Equilibrium (which IMO is superior BTW), both risk a few bets to win a single bet. If you want to play this way, I think simply playing an anti-streak method is better than both of these methods.
     
    mr j likes this.
  12. Sputnik

    Sputnik Member Founding Member

    Joined:
    Dec 28, 2014
    Likes:
    0
    I have been spending more then ten years on gambling forums and if there was an easy and sure thing, then anyone could apply that even money method on sports betting and trading and make serious money.

    Cheers
     
  13. Turner

    Turner Active Member

    Joined:
    Nov 27, 2015
    Likes:
    44
    Location:
    UK
    Good point
     
  14. Dr. Sir Anyone Anyone

    Dr. Sir Anyone Anyone Well-Known Member Lineage to Founders

    Joined:
    Feb 18, 2015
    Likes:
    206
    Occupation:
    Shoe Cobbler
    Location:
    Merica

    You wrote some wild stuff though. LOL. ;)

    Have you been to the new Hard Rock or The Beach Club Casino yet?
     
  15. TurboGenius

    TurboGenius Well-Known Member Founding Member

    Joined:
    Jan 25, 2015
    Likes:
    388
    Occupation:
    Self proclaimed Theoretical Philosopher
    Location:
    Near Atlantic City New Jersey
    The Hard Rock is opening tomorrow, so haven't played there yet lol.
    (no time machine, I get it lol)
    Beach Club ? Do you mean the Atlantic Club Casino ? It closed in 2014 -
    (another time machine reference ?) lol
     
  16. Dr. Sir Anyone Anyone

    Dr. Sir Anyone Anyone Well-Known Member Lineage to Founders

    Joined:
    Feb 18, 2015
    Likes:
    206
    Occupation:
    Shoe Cobbler
    Location:
    Merica
    I meant to say Oceanview and Hard Rock. Both have been open with their soft openings. Grand opening is 28th.

    I'm in Vegas right now but may hop plane after the 4th
     
    Last edited: Jun 27, 2018
  17. TurboGenius

    TurboGenius Well-Known Member Founding Member

    Joined:
    Jan 25, 2015
    Likes:
    388
    Occupation:
    Self proclaimed Theoretical Philosopher
    Location:
    Near Atlantic City New Jersey
    Cool, let me know. We'll have some coffee or something. :)
    I assume you still have my number, I think it's actually the same number lol.
    If not, I'll get it to you by some secure means.
    Oceanview and Hard Rock - negative on both for me. I'm dying to see how different it is from
    the Taj on the casino floor... if it's different at all. I really miss that place, it was like a good
    friend that's gone. :(
    (then again, I said the same thing about Trump Castle, and Trump Plaza lol).
    I like what's comfortable and what I know. New places just take some getting used to.
     
  18. Dr. Sir Anyone Anyone

    Dr. Sir Anyone Anyone Well-Known Member Lineage to Founders

    Joined:
    Feb 18, 2015
    Likes:
    206
    Occupation:
    Shoe Cobbler
    Location:
    Merica
  19. Bago

    Bago Active Member

    Joined:
    Jun 16, 2017
    Likes:
    37
    Location:
    Mars
    For the appetizer you make him drink a bottle of vodka, then a bottle a wine during dinner and some whisky at the bottom of his coffee after the dessert. After that he should reveal the HolyGrail and the maths behind it, and then you can pass it for all of us. Thank you, we are counting on you Caleb, we all want to make a million from our local Casino.
     
  20. Nathan Detroit

    Nathan Detroit Active Member Founding Member

    Joined:
    Dec 25, 2014
    Likes:
    84
    Bago

    ROFLMAO
     

Share This Page